Projekt „Ośrodek wsparcia ekonomii społecznej subregionu centralnego” realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie ekonomii społecznej, poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej.
Projekt partnerski realizowany od stycznia 2013 r. do czerwca 2015 r.
Budżet: 5 608 649,60 zł.
Rezultaty:
- zorganizowano 8 szkoleń dla 123 osób;
- udzielono 819 usług informacyjnych w ramach działania Punktu Informacyjnego OWES FRAPZ ;
- objęto wsparciem 52 Podmioty Ekonomii Społecznej oraz 215 unikalnych uczestników/uczestniczki;
- zorganizowano 46 szkoleń dla 768 osób;
- zorganizowano 8 szkoleń dla 84 uczestników/uczestniczek planujących założenie spółdzielni socjalnej w ramach projektu OWES SC;
- zorganizowano 7 szkoleń dla 25 osób zakładających spółdzielnie socjalne.
Projekt „Doradztwo dla osób dorosłych w zakresie diagnozy potrzeb oraz wyboru kierunków i formy podnoszenia swoich kompetencji i podwyższania kwalifikacji na terenie powiatu myszkowskiego” realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie 9.6 Upowszechnianie uczenia się dorosłych, poddziałanie 9.6.3 Doradztwo dla osób dorosłych w zakresie diagnozy potrzeb oraz wyboru kierunków i formy podnoszenia swoich kompetencji i podwyższania kwalifikacji.
Projekt realizowany od października 2013 r. do marca 2015 r.
Budżet: 397 166,00 zł.
Rezultaty:
- w projekcie udział wzięło 400 osób w wieku 18-64 lata mieszkających, pracujących lub uczących się na terenie powiatu myszkowskiego;
- uczestnicy/uczestniczki w ramach projektu uzyskali pomoc w zakresie diagnozy preferencji zawodowych oraz wyboru i znalezienia odpowiedniej oferty edukacyjno-szkoleniowej;
- 116 uczestników/uczestniczek projektu rozpoczęło oraz zakończyło edukację w wybranych przez siebie formach kształcenia;
- w ramach projektu zorganizowano także 6 imprez w formie bezpłatnych targów edukacyjnych.
Projekt „Spółdzielnie socjalne nowej ery” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej.
Projekt realizowany od kwietnia 2012 r. do marca 2015 r.
Budżet: 2 921 872,00 zł.
Rezultaty:
- w ramach projektu wsparciem objęto 36 osób fizycznych i 12 instytucji;
- 12 instytucji utworzyło spółdzielnie socjalne;
- uprawnione podmioty stworzyły 6 spółdzielni socjalnych.
Projekt „Komputer bez barier” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, poddziałanie 9.6.2.
Projekt realizowany od lipca 2013 r. do lipca 2014 r.
Budżet: 292 893,90 zł.
Rezultaty:
- w projekcie udział wzięło 100 niepracujących oraz pracujących osób w wieku 50-64 lata
z obszaru Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, Jaworzna, powiatu będzińskiego i zawierciańskiego; - uczestnicy/uczestniczki mieli możliwość przygotowania się i podejścia do egzaminu umożliwiającego otrzymanie certyfikatu ECDL Start.
Projekt „Komputer bez tajemnic” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, poddziałanie 9.6.2.
Projekt realizowany od kwietnia 2013 r. do kwietnia 2014 r.
Budżet: 354 468,90 zł.
Rezultaty:
- w projekcie udział wzięło 100 osób w wieku 25-64 lata, niezatrudnionych oraz zatrudnionych, z wykształceniem co najwyżej średnim, mieszkających na terenie powiatu będzińskiego, zawierciańskiego, powiatu m. Dąbrowa Górnicza, powiatu m. Sosnowiec, powiatu
m. Jaworzno; - uczestnicy/uczestniczki po zakończeniu każdego cyklu szkoleniowego mieli możliwość podejścia do egzaminów obejmujących siedem modułów zgodnych z ECDL Core.
Projekt „Wielcy mikroprzedsiębiorcy” realizowany w ramach Działania 6.2 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od lipca 2011 r. do lipca 2013 r.
Rezultaty:
- 40 osób zakończyło udział w projekcie, w tym 28 osób, które zakończyło udział w projekcie, stanowiły osoby znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy;
- 40 osób otrzymało w ramach projektu bezzwrotne dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej, w tym 28 osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy;
- 40 osób zostało objętych Indywidualnym Planem Działania, w tym 28 osób znajdujących się
w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy; - utworzono 40 miejsc pracy w ramach udzielonych z EFS środków na podjęcie działalności gospodarczej;
- 26 osób zadeklarowało, iż udział w projekcie pozwolił im na nabycie nowych umiejętności
z zakresu prowadzenia firmy i skutecznego działania praktycznego; - 35 osób zadeklarowało, iż udział w projekcie pozwolił im na zwiększenie motywacji do pracy, autoanalizę swojej pozycji na rynku pracy i pośród konkurencji oraz wpłynął na podniesienie samooceny;
- 35 osób zadeklarowało, iż udział w projekcie pozwolił im na wzrost wydajności pracy poprzez uzyskanie wyższego poziomu wiedzy oraz podniesienie poziomu integracji pomiędzy poszczególnymi podmiotami.
Projekt „Od pomysłu do sukcesu” realizowany w ramach Działania 6.2 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od czerwca 2011 r. do lipca 2013 r.
Budżet: 2 351 481,00 zł.
Rezultaty:
- 40 osób zakończyło udział w projekcie;
- 34 osoby otrzymały w ramach projektu bezzwrotne dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej;
- 35 działalności gospodarczych otrzymało w ramach projektu podstawowe wsparcie pomostowe, dzięki któremu osiągnęły płynność finansową w pierwszych miesiącach funkcjonowania;
- 40 osób zostało objętych Indywidualnym Planem Działania;
- utworzono 34 miejsca pracy w ramach udzielonych z EFS środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Projekt „Wsparcie transferu wiedzy w dziedzinie spawalnictwa w województwie śląskim” realizowany w ramach Podziałania 8.2.1 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od czerwca 2011 r. do maja 2013 r.
Budżet: 1 042 740,00 zł.
Rezultaty:
- zrealizowano 21 staży w Instytucie Spawalnictwa;
- zorganizowano 10 staży w przedsiębiorstwach zewnętrznych.
Projekt „Pomysł mam na własny biznes” realizowany w ramach Działania 6.2 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od lipca 2011 r. do marca 2013 r.
Rezultaty:
- w projekcie wzięło udział 16 osób;
- zrealizowano doradztwo dla wszystkich uczestniczek projektu;
- zorganizowano szkolenia przed rozpoczęciem działalności gospodarczej oraz szkolenia fakultatywne;
- wypłacono wsparcie pomostowe oraz przedłużone dla uczestniczek projektu;
- przeprowadzono w 6 losowo wybranych przedsiębiorstwach założonych przez uczestniczki projektu wizyty monitoringowe, z których sporządzono raporty;
- zorganizowano wsparcie doradcze „ad hoc” w zależności od potrzeb uczestniczek;
- uczestniczki projektu przez 12 miesięcy od dnia podpisania umowy na otrzymanie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości/umowy o przyznanie wsparcia pomostowego prowadziły działalność gospodarczą.
Projekt „Pracownik Call Center – specjalista nowej ery gospodarczej” realizowany w ramach Podziałania 6.1.1 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od października 2010 r. do września 2012 r.
Rezultaty:
- 276 osób wzięło udział w szkoleniach;
- 156 osób wzięło udział w praktykach;
- zorganizowano doradztwo psychologiczne dla uczestników/uczestniczek projektu;
- 84 uczestników/uczestniczek projektu podjęło zatrudnienie.
Projekt „Liderzy młodej przedsiębiorczości” realizowany w ramach Poddziałania 2.2.1 PO KL jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od czerwca 2011 r. do maja 2012 r.
Rezultaty:
- przeszkolono 315 uczniów/uczennic szkół ponadgimnazjalnych w 4 obszarach tematycznych: przedsiębiorczość, psychologiczny trening menadżerski, język angielski w biznesie oraz marketing (szkolenia e-learningowe);
- zorganizowano dla każdej grupy szkoleniowej 2 wizyt studyjnych w przedsiębiorstwach
z branży turystycznej; - zorganizowano konkurs biznes planów oraz nagrodzono autorów pięciu najciekawszych pomysłów, dla których zostały stworzone przez zespoły eksperckie półroczne scenariusze rozwoju firm, a następnie, na podstawie opracowany scenariuszy, zwycięskie grupy uczniów/uczennic uczestniczyły w prowadzeniu „wirtualnej firmy”, rozwiązując pojawiające się problemy i podejmując decyzje związane z działaniem firmy;
- upowszechniono ideę postaw przedsiębiorczych wśród szerszego grona młodych ludzi
w postaci publikacji scenariuszy rozwoju firm oraz prezentacji zdobytego doświadczenia
i nabytej wiedzy przez uczestników projektu podczas zajęć lekcyjnych dla osób, które nie uczestniczyły w działaniach projektowych.
Projekt „Wybierz drogę kariery” realizowany w ramach Poddziałania 6.1.1 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od października 2010 r. do marca 2012 r.
Rezultaty:
- w projekcie wzięło udział 208 osób, z czego 180 osób zakończyło udział w projekcie, w tym 71 osób pozostających bez zatrudnienia powyżej 12 miesięcy oraz 93 osoby zwolnione
z przyczyn niedotyczących pracownika; - zrealizowano szkolenia językowe, komputerowe, zawodowe i „miękkie” podnoszące konkurencyjność na rynku pracy;
- 58 absolwentów/absolwentek projektu podjęło zatrudnienie.
Lokalny Punkt Konsultacyjny prowadzony w ramach projektu „Wsparcie systemu kompleksowych usług informacyjnych dla przedsiębiorców i osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą poprzez finansowanie sieci Punktów Konsultacyjnych (PK)” w ramach Poddziałania 2.2.1 PO KL współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt partnerski realizowany od września 2008 r. do grudnia 2011 r.
Rezultaty:
- zrealizowano 1537 usług informacyjnych na rzecz 1397 klientów/klientek niepowtarzających się.
Projekt „Postaw na lepsze jutro – czas na przedsiębiorczość” realizowany był w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od stycznia 2010 r. do października 2011 r.
Rezultaty:
- w projekcie wzięło udział 59 osób;
- udzielono 31 dotacji, jako wsparcie na rozwój przedsiębiorczości oraz 54 dotacji w formie wsparcia pomostowego;
- zrealizowano działania o charakterze szkoleniowo-doradczym dla nowopowstałych 24 przedsiębiorstw.
Projekt „Wsparcie w ramach Ekonomii Społecznej szansą na rozwój młodzieży z terenu Zagłębia Dąbrowskiego” realizowany w ramach Poddziałania 7.2.2 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od września 2009 r. do sierpnia 2011 r.
Rezultaty:
- zrealizowano 58 szkoleń;
- przeszkolono 688 osób;
- z doradztwa skorzystało 25 osób;
- zorganizowano 43 spotkania informacyjne.
Projekt „Wsparcie przedsiębiorstw na terenie województwa śląskiego” realizowany przez Sysco Polska Sp. z o.o. oraz Sysco Business Skills Academy, FRAPZ pełniła rolę partnera odpowiedzialnego za promocję i rekrutację, w ramach Poddziałania 8.1.1 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt realizowany od listopada 2009 r. do marca 2011 r.
Rezultaty:
- zrekrutowano i przeszkolono 190 uczestników z sektora MŚP;
- powstało ponad 45 propozycji usprawnień w firmach, które oddelegowały swoich pracowników na szkolenie;
- wydano 130 certyfikatów ILM.
Projekt „WES – Wsparcie ekonomii społecznej na terenie województwa śląskiego” realizowany w ramach Poddziałania 7.2.2 PO KL współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Projekt partnerski realizowany od sierpnia 2008 r. do lipca 2010 r.
Rezultaty:
- przeprowadzono 7 szkoleń wyjazdowych oraz 13 szkoleń stacjonarnych, z których skorzystało w sumie 279 osób ze 173 organizacji pozarządowych;
- zorganizowano dwie konferencje, z których skorzystało 50 osób z 36 instytucji sektora ES, tj. spółdzielnie socjalne, spółdzielnie pracy, spółdzielnie inwalidów i niewidomych, organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z 24 III 2003 r. o pożytku publicznym i wolontariacie, a także instytucje rynku pracy oraz pomocy i integracji społecznej;
- zrealizowano 20 usług informacyjnych;
- zrealizowano 69 usług doradczych
- zorganizowano seminarium, w którym łącznie uczestniczyły 23 osoby z 9 organizacji pozarządowych oraz 4 organizacji rynku pracy;
- zrealizowano warsztat partnerski, z którego skorzystało w sumie 26 osób z 17 organizacji pozarządowych;
- zorganizowano dwie konferencje podsumowujące projekt, w których łącznie uczestniczyło 114 osób.
Projekt „Wioska internetowa – kształcenie na odległość na terenach wiejskich” realizowany w partnerstwie z Przedsiębiorstwem Telekomunikacyjnym Optoland S.A. w ramach działania 2.1 SPO RZL
Projekt realizowany od sierpnia 2007 r. do czerwca 2009 r.
Budżet: 140 726 195,00 zł.
Rezultaty:
- utworzono 617 Centrów Kształcenia na terenie całego kraju;
- objęto dodatkowym wsparciem Internetowe Centra Edukacyjno-Oświatowe.
Projekt „Eko – klasa! Pierwsza klasa!” realizowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego, a także ze środków budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych (Komponent II Ochrona Środowiska i Zrównoważony Rozwój).
Projekt partnerski realizowany od stycznia 2008 r. do grudnia 2008 r.
Rezultaty:
- 1194 uczniów/uczennic wzięło udział w warsztatach;
- 146 dzieci skorzystało z Wakacyjnej Szkoły Ekologii.